Privacy policy

Privacy policy

Versie 1.5

Deze pagina is voor het laatst aangepast op 4 mei 2018.

De privacy policy voldoet aan de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) die vanaf 25 mei 2018 van kracht is.

Bedrijfsgegevens
Bedrijfsnaam: Hebbers
Contactpersoon: Linda Dikken
Adres: Antilopespoor 212, 3605CP in Maarsen
KVK-nummer: 60540486
Telefoon: 06 36 19 43 12
Mail: info@hebbers.nl

Privacy en veiligheid
Privacy is een hot issue en ik begrijp het heel goed als je inzit over je persoonlijke gegevens. Als je iets bij Hebbers bestelt, moet je ze immers bij ons achterlaten. Ik begrijp daarom dat je graag wilt weten welke persoonsgegevens ik van je heb, wat ik ermee doe en of ze veilig bij mij zijn. Ik vertel je dat graag, zodat je met een vertrouwd gevoel bij Hebbers kan blijven shoppen. Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen, stuur dan een mailnaar info@hebbers.nl. Ik beantwoord graag alle vragen waar die je nog hebt.

Heel veilig
Je kunt erop vertrouwen dat alle gegevens die je bij ons achterlaat goed zijn beveiligd. Wij beveiligen onze site door middel van een van de modernste en veiligste technieken: de Secure Socket Layer (SSL). Personen die niks met jouw gegevens te maken hebben, kunnen er ook niet bij. Als we jouw gegevens toch aan iemand anders geven – je leest hieronder wanneer en waarom we dat doen – dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij, en dat de gegevens alleen gebruikt worden voor het doel waarvoor de derde partij ze heeft gekregen. Deze afspraken zijn vastgelegd in zogenoemde verwerkersovereenkomsten. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet (goed) gebeurt, neem dan contact met ons op.

Welke gegevens gebruikt Hebbers?
Ik gebruik je gegevens voor verschillende doeleinden. Hieronder kun je zien welke doelen dat zijn. Ik gebruik daarbij de van jouw ontvangen gegevens, maar ook door mijzelf verzamelde gegevens. Bijvoorbeeld gegevens over je bezoek aan de webshop.

Je bestelling leveren
Voor je bestelling heb ik je naam, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en soms je telefoonnummer nodig. Daarmee kan ik je bestelling bezorgen en je op de hoogte houden over je bestelling. Bij sommige van jouw gegevens ben ik gedwongen deze te delen met derde partijen, ik som ze hier voor je op:

• Financiële partijen
Bij het afrekenen kan je kiezen voor iDeal, Paypal en MisterCash (voor onze Belgische klanten). Voor deze opties maakt Hebbers gebruik van Mollie, een bedrijf dat deze opties aanbiedt. Ook kan je kiezen voor achter betalen met Billink. Je betaaldgegevens worden gedeeld met deze partijen. Geen zorgen, zoals gezegd gebruik ik alleen beveiligde verbindingen en je gegevens worden langer bewaard dan noodzakelijk voor het verwerken van je bestelling.

• Verzendpartijen
Om je bestelling te kunnen versturen maak ik gebruik van MyParcel en PostNL. Voor het aanmaken van de verzendlabel worden je naam en adresgegevens gedeeld met deze partijen. Zij gebruiken deze gegevens alleen ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst.

• Keurmerk en beoordelingen
Ik ben erg benieuwd wat je van je bestelling vindt. Hebbers heeft het Webwinkelkeurmerk en via hen vraag ik je een beoordeling in te vullen. Deze mail wordt automatisch verstuurd drie dagen na je bestelling. Je naam en e-mailadres deel ik dus met Webwinkelkeur. Op basis van jouw recensie beoordeelt Webwinkelkeur onder andere of ik het keurmerk nog verdien.

Met al deze partijen heb ik een zogenoemde verwerkersovereenkomst afgesloten. In die overeenkomst heb ik, Hebbers en de partijen waarmee ik werk, regels opgesteld die voldoen aan de AVG. Ik heb deze overeenkomst alleen getekend, nadat ik er honderd procent zeker van was dat deze partijen de regels naleven en dezelfde normen hanteren als het gaat om de veiligheid van jouw gegevens.

Klantenservice
Je kan met mij mailen of het contactformulier invullen op de website. Om je snel te kunnen helpen bij vragen, maak ik gebruik van je gegevens en maak ik aantekeningen die ik bewaar. Ik sla hiervan alleen de noodzakelijke gegevens op. Dat is in bijna alle gevallen alleen je e-mailadres, tenzij anders vermeld. Ik vraag niet onnodig om andere gegevens zoals je adres of telefoonnummer.

Nieuwsbrieven
Je kunt je aanmelden voor de Hebbers nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte van de aanbiedingen, acties en de laatste nieuwtjes. Ook hier geldt dat ik zo min mogelijk gegevens vraag. In principe vraag ik alleen om je e-mailadres. Voor het versturen van de nieuwsbrieven maak ik gebruik van Mailchimp. Daar blijven je gegevens bewaard, totdat jij je uitschrijft voor de Hebbers nieuwsbrief. Wil je geen nieuwsbrieven van Hebbers meer ontvangen, meld je dan hier af. Ook vind je onderaan iedere nieuwsbrief een link waarmee jij je kan uitschrijven voor de nieuwsbrief. Je ontvangt dan geen mail meer van ons. Makkelijk toch?

Prijsvragen
Als je meedoet aan een actie of prijsvraag en je hebt gewonnen, vragen wij je naam, adres en e-mailadres. Zo kunnen we de actie uitvoeren en de prijs naar de winnaar(s) verzenden.

Analyse
Voor het analyseren van Hebbers maak ik gebruik van Matomo (vroeg: Piwik). Een analysetool waarmee ik automatisch gegevens verzamel van mijn bezoekers, want ik wil graag weten hoe Hebbers het doet en waar nog verbeteringen mogelijk zijn. Ik verzamel op welke manier je bij Hebbers terecht kwam, wat de eerste pagina was die je bezocht, welke pagina’s je allemaal bezocht en hoe lang je op de site bent geweest. Vanwege de nieuwe privacy wet ben ook ik bewuster gaan nadenken over jouw privacy. Ik heb daarom Matomo zo ingesteld dat er geen IP-adressen worden opgeslagen en de data die ik over jou verzamel dus niet terug te leiden is naar individuele personen.

Wat doe ik niet met je gegevens?
Ik gebruik je gegevens nooit om aan jou andere prijzen te tonen dan aan andere klanten. Alle Hebbers klanten zien dezelfde prijzen voor de artikelen en producten. Je gegevens verkopen aan anderen, dat doe ik ook nooit. Net zoals je gegevens gebruiken voor profiling. Ben je van mening dat ik mij hier niet aan houd? Neem dan contact met mij op.

Zakelijke klanten en Wholesale
Ook van de zakelijke klanten en Wholesale partners sla ik gegevens van de contactpersoon op. Ook dat zijn gegevens van personen, dus gelden dezelfde voorwaarden als hierboven beschreven.

Bewaringstermijn
Ik bewaar jouw gegevens zolang je klant bij mij bent. Dit betekent dat ik jouw klantprofiel bewaar totdat jij aangeeft niet langer klant wil zijn bij mij. Als je dit bij mij aangeeft zal ik dit tevens opvatten als een vergeetverzoek. Ik ben verplicht om de boekhouding zeven jaar te bewaren voor de Belastingdienst. De boekhouding bewaar ik offline, in een kast achter slot en grendel. Daar kan verder niemand bij komen. Data die ik verzamel via Matomo bewaar ik drie jaar, voor analytische doeleinden. E-mails bewaar ik in principe een maand, tenzij de situatie erom vraagt dit langer te doen. Bijvoorbeeld bij een lopend conflict. Ben je het niet eens met de opslag van je bestelgegevens? Je hebt het recht om je gegevens te (laten) verwijderen. Meer informatie vind je onder het kopje: Recht op inzage en/of verwijdering.

Recht op inzage en/of verwijdering
Klopt er iets niet en wil je dat wijzigen of wil je je gegevens inkijken? Als je ooit al eens bij Hebbers besteld hebt en een account hebt aangemaakt, kan je jouw gegevens wijzigen via ‘mijn account’. Maak je je toch zorgen over je privacy of wil je om een andere reden dat ik je gegevens verwijder. Stuur mij dan een mail naar info@hebbers.nlmet het verzoek tot aanpassing/verwijdering, of neem contact op via het contactformulier. Dan kijken we samen welke gegevens ik van jou heb, en kunnen we deze aanpassen of verwijderen.

Autoriteit Persoonsgegevens
Heb je na het contact met mij over het wijzigen of verwijderen van je gegevens toch geen prettig gevoel? Ben je bang dat ik je gegevens misbruik? Of heb je een andere klacht met betrekking tot je privacy? Weet dan dat je het recht hebt een officiële klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Ik hoop natuurlijk dat deze uitleg en/of contact met mij jou voldoende overtuigd heeft dat je gegevens veilig zijn bij Hebbers.

Cookie erbij?
Om ervoor te zorgen dat de Hebbers website goed werkt en jij fijn kunt winkelen maak ik gebruik van cookies. Ik heb vanwege de nieuwe privacy wet besloten te stoppen met veel ‘third party’ cookies zoals Google Analytics en de Facebook Pixel. Ik maak alleen nog gebruik van functionele cookies, die ten goede komen aan jouw shop gemak. Ik meld dit bij je eerste bezoek in de bekende cookie balk onderaan de pagina.

Wat zijn cookies?

Cookies verzamelen informatie die nodig is voor het juist functioneren van een website. Cookies van Hebbers zijn veilig. Ze kunnen geen persoonlijke informatie verzamelen en zijn veilig voor je pc, laptop, telefoon of tablet.

Welke cookies zijn er?
Er zijn verschillende soorten cookies. De meeste cookies helpen om de website beter te laten functioneren. Zo zijn er cookies zodat:
– je ongestoord kunt winkelen;
– artikelen in je winkelwagentje bewaard blijven;
– je veilig winkelt bij Hebbers;
– je reviews kunt lezen en schrijven;
– de website snel is;
– fouten en ongemak op de website worden opgespoord;
– verbeteringen kunnen worden getest;
– ik kan meten hoe vaak een product of categorie wordt getoond en wordt aan geklikt.

Hoe lang blijven cookies staan?
De meeste cookies van Hebbers verdwijnen als je de browser sluit. Sommige cookies blijven enkele dagen tot enkele jaren staan. Je kunt ze zelf op elk moment via je browser verwijderen. Cookies kun je altijd zelf via je browser-instellingen verwijderen of uitschakelen. Uitleg over het aanpassen van de cookie-instellingen vind je onder ‘Help’ in de meeste browsers. Let op: de meeste websites werken niet optimaal als je cookies uitschakelt.

Wijzigingen in het privacybeleid
Deze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site kunnen leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen.